Pages

25 Şubat 2012 Cumartesi

FETİH 1453!!!

6 Ocak'da Sürmela'nın Şifresine gittiğimde 1453 Fetih'in fragmanını seyretmiştim.Üzerinde çok reklam yaptılar.Bu filme çok para harcandığını duydum.Para harcandığına da inanıyorum.Geçen perşembe gittim filme.Hafta arası kalabalık olmaz,bilet bulurum diye düşünmüştüm.Mahalesef kalmamış.Bende cuma günü için dört bilet aldım.
Film başladı.Şahinin havada uçuşu çok güzeldi.Uçtu ve Ayasofya ya üzerine kondu.Şahin uçarken ablamla göz göze geldik.Gerçekten film güzel diye birbirimize mimik hareketleriyle belirttik.

DEVRİM EVİN-(FATİH SULTAN MEHMED)-Rolünde bence cılız kalmış.Ulubatlı Hasan daha çok öne çıkmış.Hz.Muhammed'in övgüyle bahsettiği Fatih Sultan Mehmedi geçiştirmek olmamış bence.Hocasıyla arasındaki muhabbet den bahsedilmemiş ki!bu çok önemli.Ulubatlı Hasanın aşkı anlatılana kadar Fatih Sultan Mehmedin aile yaşantısından kesitler verilmeliydi.
İBRAHİM ÇELİKKOL-(ULUBATLI HASAN)-Rolünde çok başarılıydı.Onun gibi bir oyuncu gerekirdi Fatih Sultan Mehmet rolü için.
ŞAHİKA KOLDEMİR(GÜLBAHAR HATUN)Çok az yer verilmiş.Hatunların hepsi göz kamaştıracak kadar güzellerdi.Erkeklerin ve bayanların kıyafetleri süperdi.Renk seçimleride öyle,ancak kıyafetler 1451-1452-1453 yılının kıyafetlerini çağrıştırmadı bana...Bugünde olsa giyilebilecek kıyafetler.
DİLEK SERBEST(ERA)-Yüzü ve fiziği ile rolüne çok uygundu.Bayanlardaki göğüs dekoltesi çok fazlaydı o dönemde bu kadar dekolte kıyafetler giyiliyor muydu?diye sordum kendi kendime.
Dövüşler çok başarılıydı.
Ulubatlı Hasan ve Era'nın aşk hikayesi olumlu yönde yumuşatmış filmi.
FİNAL-O kadar oka rağmen bayrağımız göklerde
Annemide götürdüm bu filme...Çıkışta göz yaşlarını tutamadı.Savaş çok ama çok kötü bir eylem.Kendi kendime düşündüm.Ara sıra İstanbulu sevmiyorum diyordum.Bunun büyük lüks olduğunu düşündüm.İnsanlar o kadar kayıp vermişler.O kadar çile çekmişler,canlarını pahasına.Bu film,isterse Türklerde güzel film yapabiliyor imajı verdi bana.Yalnızca konu eksikliği vardı.Buda çok önemli nokta.Daha güzel filmlerde buluşmak dileğiyle.

Sevgiler:)

7 yorum:

  1. Sinemanın yanından geçerken melül melül bakarak geçiyoruz eşimle:( Son zamanlarda zaten sadece çocuk filmlerine götürüyoruz çocukları. Çocuklar küçük bırakacak kimse olmayınca, epeydir biz de sinemaya gitmeyi unuttuk... Ama görmeyi çok istiyoruz bu filmi.

    YanıtlaSil
  2. bende büyük bir hevesle gittim gerçekten başarılı bir film demekki isteyince oluyormuş dedim:) ilk defa bir türk filmine gittiğim için pişman olmadım güzeldi soran herkese rahatlıkla tavsiye edebilirim:)

    YanıtlaSil
  3. ben ce yeterli değildi, blogumda da birazcık sert eleştirdim ama beklentilerim çok yüksekti,aradığımı bulamadım ben açıkçası:)

    YanıtlaSil
  4. süper bi film (DEVRİM EVİN çok yakısıklı çıkmıs)

    YanıtlaSil
  5. tarihimizi yalnış anlatanlara çok güzel bi yanıt olmus

    YanıtlaSil
  6. bir cok elestiri var o yüzden benimde pek istegim kalmadi izlemek icin bilmiyorum internete düserse ordan bakarim artik :)

    YanıtlaSil
  7. ben türküm diyen herkes izlesin kimse boş eleştiri yapmasın hollywood filmi izlemeye koşa koşa gidiyoruz ama...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)